21 Ekimde referanduma ...

. 18 Ekim 2007 Perşembe
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks


21 Ekimde referanduma ...
Hayatımın ilk referandumunu nihayet pazar günü katılacağım,heyecanlı neden heyecanlı "Ben karar vereceğim bana soruluyor.Hayırlısı olur umarım.

Peki referandumda millet neye evet veya hayır diyecek? Ekseriyetle 22 Temmuz öncesinde meydana gelen Cumhurbaşkanlığı krizine sebep olan anayasa maddelerine ayar çekilecek, kimisi komple değiştirilecek. Referandumda oya sunulacak değişiklikler ve düzenlemeler şöyle:
Genel seçim döneminin 5 yıldan 4 yıla indirilmesi.
YSK’ya, Cumhurbaşkanı’nı halkın seçmesiyle ilgili düzenlemeler için yetki verilmesi.
TBMM’deki toplantılarda 184 dışında toplantı yeter sayısı aranmaması.
Cumhurbaşkanı’nın görev süresinin 5 yıla indirilmesi, iki defa aday olabilmesi.
Meclis dışından 20 milletvekilinin yazılı teklifiyle veya oylarının toplamı yüzde 10’u geçen siyasi partilerin ortak aday gösterebilmesi.
Cumhurbaşkanı seçilen kişinin partisiyle ilişiğinin kesilmesi.
Cumhurbaşkanı seçim takviminin, görev süresi dolmasından 60 gün önce başlaması. Makamın boşalması halinde yine 60 gün içinde seçimin tamamlanması.
Geçerli oyların yüzde 50’den bir fazlasını alan adayın ilk turda Cumhurbaşkanı seçilmesi.
İlk turda çoğunluk sağlanamazsa, ikinci turda en çok oy alan iki adayın yarışması.
Yeni Cumhurbaşkanı göreve başlayıncaya kadar, süresi dolan Cumhurbaşkanı’nın görevini sürdürmesi.
Geçen akşam haberlerinde seyrettim, soruyorlar vatandaşlara, kimsenin haberi yok. Referandumdan haberi olmayanlar bile varken, içeriği kaç kişi biliyor diye düşünmek bişe boşa.
İçeriğin en önemli maddesi tabiyatiyle, Cumhurbaşkanlığını halkın seçmesine kapı açan madde. Bunun bu seçim sisteminde gerekli ve işlevsel olup olmadığını yaşayarak göreceğiz. Zira, referandumdan kocaman bir evet çıkacak kanımca.
Vatana millete hayırlı olsun.

1 Yorumlarınız:

sevda dedi ki...

sayın kaymakamımız senle sadece bir merhabam olmuştur. Beni sana nasıl tanıtılar bilmiyorum cok istiyorum ki beni tanımanızı.Galiba beni size karşı kötü tanıtmışlar beni heryere sorabilirsin cok drüst calışkan bir insan oldugumu emin olun ki herkes size söyleyecektir.Benim arkamdan dedi kodu edenler emin olunki sizin de arkanızdan cok ama cok feci konuşuyyorlar.Örnekte verrebilirim.Bundan 2 hata önce antakyada bir köyü aradınız aradıgınız kişinin adı meryem ve dedinizki!Ne yapıyorsun?Dedi ki tulu yoğurtlu ekmek yiyiyoruz.Antakyada olmasam gelirdi.Meryem hanım aynen arkanızdan böyle dedi!!!!!Boğazı büyük yedi bitirdi bizi daha arklınıza gelemyecek neler söylüyorlar ki sizin haberiniz yok ama cok isterdimki beni tanımanızı yinede cnaın sagolsun kaymakam bey.Duran BENLİ.Zekeriya TORTUK.Fatih YAPRAK.Hanifi TORTUK.Kader CAYDAK.RAmazan ODABAŞ.Bunlar gece sen gelip gitikten sonra arkandan dedi kadunuzu yapanlardır.Sizki onlara güvendikçe onlara iyi yüzünüzü gösterdikce onlar sizn arkanızdan nerler yapıyorlar haberiniz yok kaymakam bey .Hanifi beylere yemğe geldiniz .Ve siz ayrıldıktan sonra bekçi klübesinde ne yaptınzı ne etiniz hepsini söylediler. Bezgeye gitiniğizde yemeğe Dran BENLİ'lere geldiginizde ise sabahına dedikodunuzu yaptı.Daha neler var ama size sadece ip uçları veriyorum istemeztim ki böyle olmasın sayın kaymakmım bide beni tanısaydınız belkide böyle arkanızdan konuşulamazdı bile sende tetbirini alırdın ama neyazık ki artık cok geç iyi geceler kaymakamım


SEVGİLERİMLE SİZİ DÜŞÜNEN Bİ VATAN SEVER

Sohbet Kutusu