OKULLARDA İLK GÜN HEYECANI BAŞLADI

. 17 Eylül 2007 Pazartesi
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks

2007-2008 eğitim öğretim yılında 15 milyon öğrenci ve 620 bin öğretmen bugün ders başı yaptı.
İlköğretim ve liseler 2007-2008 eğitim-öğretim yılına, bugün ilk ders zilinin çalmasıyla başladı. Türkiye genelinde ilköğretim ve ortaöğretimde okuyan yaklaşık 15 milyon öğrenci ve 600 bin öğretmen bugün ders başı yaptı.Yeni eğitim- öğretim yılı dolayısıyla bugün tüm illerde törenler yapılacak. Öğrenciler ve öğretmenlerin de katılacağı heyetler, Atatürk anıtlarına çelenkler koyacak. Ankara'da da Anıtkabir ziyaret edilecek.Milli Eğitim Bakanlığı, ilköğretim okulları için 121 milyon 722 bin 181, ortaöğretim okulları için de 34 milyon 902 bin 864 olmak üzere toplam 156 milyon 625 bin 45 adet ders kitabı ücretsiz olarak dağıtacak. Öğrenciler, ders kitaplarını okulların açıldığı gün sıraların üzerinde hazır bulacaklar.Bakanlık ayrıca öğrenciler için “Hoş Geldiniz” broşürü de hazırlamayı planlıyor. Broşürde, velilere, öğretmenleri tanıtıcı bilgiler ile öğrencilerden neler beklendiği, sınıf kuralları, ev ödevi politikası ve o yıl yapılacak etkinliklerin neler olacağı konusunda bilgiler yer alacak. Öğrenciler ilk gün sınıf ile ilgili hissettikleri ve beklentilerinin ne olacağına yönelik bir mektup yazacaklar. Bu mektupların hepsi toplanıp, yılsonunda açılmak üzere bir kutuya konulacak. 2007-2008 eğitim-öğretim yılının ilk dönemi 25 Ocak 2008 tarihinde sona ererken ikinci dönem ise 11 Şubat 2008 pazartesi günü başlayacak.13 Haziran 2008’de ise 2007-2008 eğitim-öğretim yılı sona erecek. 2008-2009 eğitim-öğretim yılı da 15 Eylül 2008’de başlayacak.

BAŞBAKAN ERDOĞAN'IN EĞİTİM MESAJI
Başbakan Erdoğan, eğitimin bir millet için geleceğe umutla ve güvenle bakabilmen ön şartı olduğunu belirtti. Erdoğan, “Eğitim alanında oluşacak hiçbir eksiklik, diğer alanlardaki üstünlükle telafi edilemez” dedi. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, ilköğretim haftası ve 2007-2008 eğitim öğretim yılının başlaması nedeniyle yayınladığı mesajda, eğitimin her alandaki kalkınmanın en temel unsuru olduğunu dile getirdi. Cumhuriyetin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün gösterdiği çağdaşlaşma hedeflerine ulaşmanın ancak kaliteli ve çağdaş bir eğitim hizmetiyle mümkün olduğunu belirten Erdoğan şunları kaydetti:“Eğitim alanında oluşacak hiçbir eksiklik, diğer alanlardaki üstünlükle telafi edilemez. Buna karşılık eğitimde yakalanan üstün seviyeler, diğer tüm alanların toplam kalitesini yükseltir. Onun için, hükümetimiz eğitim alanındaki eksikliklerimizi hızla gidermeyi öncelikli hedef olarak belirlemiştir. Evrensel kültür içinde milli değerlerine sahip, çağın gerektirdiği bilgi ve donanımla kuşanmış, demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Cumhuriyetimizi geleceğe taşıyacak nesillerin yetiştirilmesi, hepimizin vazgeçilmez sorumluluğudur.”

0 Yorumlarınız:

Sohbet Kutusu