Yayladağı, 288 virajlı yoldan kurtuldu

. 18 Şubat 2008 Pazartesi
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks

Zaman Gazetesindeki Haberi Sizlerle PAylaşıyorum.

Hatay'ın Yayladağı ilçesi, Fransızlar döneminden kalma 288 virajlı yoldan kurtuldu. Karayollarının yaptığı çalışmayla viraj sayısı 20 ile 25 arasına düşen Yayladağı yolu hem genişletildi hem de alt yapısıyla uluslararası bir yol oldu. Asırlık yolun yeniden yapımı için yaklaşık 20 milyon YTL harcama yapıldı. Yolun bu güne kadar en tehlikeli bölümü olan Harbiye ile Sofular arasındaki 3 kilometrelik mesafede bölünmüş yol haline getirildi. Yalnızca 3 kilometrelik mesafeye ise 2 milyon YTL harcandı. 3 kilometrelik yolun yapımı yaklaşık 5 ay sürdüğü için Yayladağı yolu Samandağ ve Altınözü ilçelerinden veriliyordu.
Bir hafta önce trafiğe açılan yol güzergah üzerinde bulunan köylüleri de sevindirdi. Yayladağı yolu üzerinde bulunan Bozlu köyünün Muhtarı İsmail Aşık, "5 aydır yol kapalı olduğu için çektiğimizi bir biz biliriz bir de Allah. Ama devletimize, hükümetimize teşekkür ediyoruz. Bizi virajlı yollardan kurtardı. Eski yolda o kadar çok viraj vardı ki İl Merkezi Antakya'ya gidene kadar virajlarda döne döne midemiz bulanıyordu. Şimdi yeni yolumuz açıldı bu dertten kurtulduk." ifadesini kullandı.
Yol yapım çalışmalarının tamamının 2 yıl sürdüğünü hatırlatan Yayladağı Kaymakamı Süleyman Çelebi, yeni yol ile Yayladağı'nın, makus talihini yeneceğini söyledi. Fransızlar döneminde köy halkının alt yapı desteği vererek o dönemde yaptığı ve bu güne kadar geldiğini hatırlatan Çelebi, günümüz şartlarında da ihtiyaca cevap vermediği için 52 kilometrelik yolun yenilendiğini aktardı. Çelebi, "Fransızlar döneminde yapılan yolun hikâyesi de çok ilginç. O dönemde bu yollar köylülerin desteği ile yapılmış. Fransızlar her köye belirli bir mesafe vermiş ve (Buraları siz yapacaksınız) demiş. Köylüler de alt yapısında kazma kürek çalışmışlar ve bu güne gelmiş. Ancak günümüz şartlarında bu yollar ihtiyaca cevap veremiyordu. 288 virajı bulunuyordu. Aynı zamanda çok dardı. Çok fazla kaza oluyordu. Bu yoldaki ulaşımdaki sıkıntıları aşmak için 52 kilometrelik yol yeniden yapıldı ve mesafe 44 kilometreye düştü. Yeni yapılan yol ile viraj sayısı da 20 ile 25'e düştü. Yol genişletildi. Bunun için ise yaklaşık 20 milyon YTL harcama yapıldı." şeklinde konuştu.

3 Yorumlarınız:

sevda dedi ki...

sayın kaymakamımız senle sadece bir merhabam olmuştur. Beni sana nasıl tanıtılar bilmiyorum cok istiyorum ki beni tanımanızı.Galiba beni size karşı kötü tanıtmışlar beni heryere sorabilirsin cok drüst calışkan bir insan oldugumu emin olun ki herkes size söyleyecektir.Benim arkamdan dedi kodu edenler emin olunki sizin de arkanızdan cok ama cok feci konuşuyyorlar.Örnekte verrebilirim.Bundan 2 hata önce antakyada bir köyü aradınız aradıgınız kişinin adı meryem ve dedinizki!Ne yapıyorsun?Dedi ki tulu yoğurtlu ekmek yiyiyoruz.Antakyada olmasam gelirdi.Meryem hanım aynen arkanızdan böyle dedi!!!!!Boğazı büyük yedi bitirdi bizi daha arklınıza gelemyecek neler söylüyorlar ki sizin haberiniz yok ama cok isterdimki beni tanımanızı yinede cnaın sagolsun kaymakam bey.Duran BENLİ.Zekeriya TORTUK.Fatih YAPRAK.Hanifi TORTUK.Kader CAYDAK.RAmazan ODABAŞ.Bunlar gece sen gelip gitikten sonra arkandan dedi kadunuzu yapanlardır.Sizki onlara güvendikçe onlara iyi yüzünüzü gösterdikce onlar sizn arkanızdan nerler yapıyorlar haberiniz yok kaymakam bey .Hanifi beylere yemğe geldiniz .Ve siz ayrıldıktan sonra bekçi klübesinde ne yaptınzı ne etiniz hepsini söylediler. Bezgeye gitiniğizde yemeğe Dran BENLİ'lere geldiginizde ise sabahına dedikodunuzu yaptı.Daha neler var ama size sadece ip uçları veriyorum istemeztim ki böyle olmasın sayın kaymakmım bide beni tanısaydınız belkide böyle arkanızdan konuşulamazdı bile sende tetbirini alırdın ama neyazık ki artık cok geç iyi geceler kaymakamım


SEVGİLERİMLE SİZİ DÜŞÜNEN Bİ VATAN SEVER

sevda dedi ki...

sayın kaymakamımız senle sadece bir merhabam olmuştur. Beni sana nasıl tanıtılar bilmiyorum cok istiyorum ki beni tanımanızı.Galiba beni size karşı kötü tanıtmışlar beni heryere sorabilirsin cok drüst calışkan bir insan oldugumu emin olun ki herkes size söyleyecektir.Benim arkamdan dedi kodu edenler emin olunki sizin de arkanızdan cok ama cok feci konuşuyyorlar.Örnekte verrebilirim.Bundan 2 hata önce antakyada bir köyü aradınız aradıgınız kişinin adı meryem ve dedinizki!Ne yapıyorsun?Dedi ki tulu yoğurtlu ekmek yiyiyoruz.Antakyada olmasam gelirdi.Meryem hanım aynen arkanızdan böyle dedi!!!!!Boğazı büyük yedi bitirdi bizi daha arklınıza gelemyecek neler söylüyorlar ki sizin haberiniz yok ama cok isterdimki beni tanımanızı yinede cnaın sagolsun kaymakam bey.Duran BENLİ.Zekeriya TORTUK.Fatih YAPRAK.Hanifi TORTUK.Kader CAYDAK.RAmazan ODABAŞ.Bunlar gece sen gelip gitikten sonra arkandan dedi kadunuzu yapanlardır.Sizki onlara güvendikçe onlara iyi yüzünüzü gösterdikce onlar sizn arkanızdan nerler yapıyorlar haberiniz yok kaymakam bey .Hanifi beylere yemğe geldiniz .Ve siz ayrıldıktan sonra bekçi klübesinde ne yaptınzı ne etiniz hepsini söylediler. Bezgeye gitiniğizde yemeğe Dran BENLİ'lere geldiginizde ise sabahına dedikodunuzu yaptı.Daha neler var ama size sadece ip uçları veriyorum istemeztim ki böyle olmasın sayın kaymakmım bide beni tanısaydınız belkide böyle arkanızdan konuşulamazdı bile sende tetbirini alırdın ama neyazık ki artık cok geç iyi geceler kaymakamım


SEVGİLERİMLE SİZİ DÜŞÜNEN Bİ VATAN SEVER

Adsız dedi ki...

evet sevda arkadaşımız sen kendini insanlara ne şekilde tanıtmayı umuyordun sen tekel den gelen ve oradakilerin bile canını candan bezdiren bir insan değilmisin sen yatlılı ilköğretim okuluna geldiğinde seni ne şekilde oraya alındığını memleket biliyor sen neden kendinde değil de bazı hataları insanları birbirine düşürerek pay çıkartmaya çalışıyorsun sen yayladağının meşhur olan cehi denilen adamın kızısın sen 7 yaşındaki çocuğun bile hakkını yiyecek kadar terbiyesiz beraber çalıştığın insanların yüzüne gülerek onları eski okul müdürü ömer bebek e şikayet eden ispiyon eden kişi değilmisin sen oturduğun lojmanın parasını bile menfaatler yüzünden ödemeyen ve kocasından ayrılmış olup ta geceleri kocanın lojmana gelmesi ve oturan haneleri rahatsız edercesine sana bağırmasını sen okul öğrencilerinin okula köylerinden getirdikleri eşyaları alıp ta müdüre götürecem diyerek evine götüren sen değilmisin okul öğrencilerini evini temizleten sen değilmisin çocuklarına hırka yelek ördürüpte garibanm geçimin bunla sağlayan kadının parasını yiyen senin nerenden tutulsunki sen iyi olasın bak arkadaşım sana bir tavsiye yaşın artık neyse bilmem senin bir yerde yazdığın yorumunda sen ne diyorsun utanmayarak be 4/C liyim iki çocuğun var ser sefilim ve yardıma ihtiyacım çocuklarımı geçindirmek için temizliğe evlere gidiyorum diye yazan sensin istersen gooğle yaz bulursun sana kanıt sen böyle yollara başvurarak hiç bir şekilde insan sıfatına giremessin daha yazmak istiyorum sana ve başlıyorum kanıtlı iftira değil benim yazdığım 2 yıl öncwe aldığın koyuncunun parası çarşıda yaptığın alışverişlerin parası sen dürüstsen o zaman memleketin hepsi sahtekar seni herkes benden önce tanır bu yazıda yazdığın kişiler sana hangi konuda gelipte yardımcı olmadı utanmaz sen insanların evinde ekmek yeyipte sonrada kan doğrayan büyük bir sahtekarsın ama okuldan başka okula gittiğinde söylüyordun ben gittiğimde bir bomba patlatacam ama ben sana söyleyeyim o bomba senin içine patladı bu yazını şu saat itibariyle savcılığa verecem senle orada hesaplaşam sen insanlara böyle fitne fesat sokarak bir şey kazanamassın anladın herkes senin sandığın kadar cahil değil sen benden kork bu saatten sonra sana bu aklı veren kişide anladınmı senin bir insana yanaşmak için yaptığım bu olay çok cahilce senin yazdığın insan kaymakam yani insanları senden iyi bir şekilde tanıyan ve kendi bilinci yerinde olan ayrıca senin gibi insanların onun yanıda barınamayacağını bilen insan ben bu yazıyı yazarken kendim için yazdım arkadaşın bu yazsında belirtmiş olduğu isimler öncelikle kalitesi yüksek senin derecende olan insanlar değil anladınmı güneş balçıkla sıvanmaz senin çamurun sana sıvanır akıllı ol diyorum kişilerden uğraşmayı bırak yoksa sen gerisini düşün ve sanada bir iyilik burdaki yazısna karşılık bir özür yasını yarın burda görmediğim takdirde seni mahkemelerde süründürecem ve ayrıca buraya yazmadığım bazı konular ve senin suçların elimde belgeli olarak yarın savcılığa verecem. yarına kadar düşün süre yoksa çocuklarına yazık olacak senin o güvendiğinler bile kurtaramaz

Sohbet Kutusu